چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد + فیلم آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

در یک‌صدوسیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | هر ماه ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود

  • کد خبر: ۲۲۳۳۷۲
  • ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۸
در یک‌صدوسیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | هر ماه ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود
یک‌صدوسیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه در تالار شهر مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، حسن موحدیان در آغاز یک‌صدوسیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، با گرامیداشت دوم اردیبهشت‌ماه، سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار کرد: این روز را به صورت ویژه به پاسداران گران‌قدر و جان‌‎برکف تبریک می‌گویم.

وی گفت: سپاه پاسداران در عمر بیش از چهار دهه خود، خدمتگزار مردم بوده و در زمینه‌های نظامی، دوران دفاع مقدس و عقب‌راندن دشمن بعثی، عمران و آبادانی، مقابله با دشمنان، فعالیت‌های خدماتی برای عموم مردم و... فعالیت‌های بسیار گسترده‌ای داشته و موفقیت‌های بسیار زیادی را نیز کسب کرده است.

موحدیان با بیان اینکه این مناسبت را باید به طور خاص به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء‌(ص) تبریک گفت، افزود: قرارگاه یکی از شرکای عمرانی مدیریت شهری و شهرداری مشهد مقدس است و اجرای پروژه‌های کلانی چون مترو، خط انتقال پساب به پرکندآباد، ایجاد تقاطع غیرهم‌سطح خیام و فهمیده و... توسط این مجموعه صورت می‌گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در ادامه به ۵ اردیبهشت‌ماه، سالروز شکست مفتضحانه حمله نظامی آمریکا به کشور عزیزمان در صحرای طبس، در قالب عملیات موسوم به «پنجه عقاب» اشاره داشت و بیان کرد: این حرکت خبیثانه، ریشه در خیانت رئیس‌جمهور وقت، بنی‌صدر، داشت که با لطف خداوند متعال، این انقلاب به راه خود ادامه داد.

موحدیان، صحرای طبس را یادآور شکست خفت‌بار متجاوزان و تبلور قدرت امداد الهی دانست و تصریح کرد: یاد و خاطره «محمد منتظر قائم»، نخستین فرمانده سپاه پاسداران استان یزد و شهید واقعه طبس را هم گرامی می‌داریم.

وی گفت: یکی از خبر‌های امیدبخش روز‌های اخیر، نهایی‌شدن قرارداد خرید اتوبوس‌های نو برای مشهد مقدس است؛ اقدامی که موجب رفاه حال مردم و کاهش آلودگی هوای شهر مشهد می‌شود.

موحدیان با تقدیر از زحمات و پیگیری‌های کمیسیون عمران و حمل‌ونقل برای تحقق این مهم، افزود: هر ماه شاهد ورود ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید به چرخه خدمات‌رسانی ناوگان حمل‌‎ونقل عمومی خواهیم بود و خوشبختانه قرارداد خرید ۵۹ دستگاه اتوبوس نیز حل‌و‌فصل شده است.

نام‌گذاری ایستگاه‌های خط‌سه قطارشهری

در ادامه این جلسه، لایحه نام‌گذاری تعدادی از معابر فرعی به نام شهدا و نام‌گذاری ایستگاه‌های خط‌سه قطارشهری تصویب شد. 

بر اساس این لایحه، ایستگاه واقع در ترمینال به نام ایستگاه «پایانه امام‌رضا(ع)»، ایستگاه واقع در میدان ۱۵ خرداد به نام ایستگاه «۱۵ خرداد»، ایستگاه واقع در میدان بسیج به نام ایستگاه «بسیج»، ایستگاه واقع در تقاطع آیت‌الله مصباح‌یزدی و شهید حنایی به نام ایستگاه «علامه مصباح‌یزدی»، ایستگاه واقع در خیابان شهید اندرزگو مشرف به باب‌الجواد به نام «حرم مطهر»، ایستگاه واقع در محدوده ره‌باغ آیت‌الله واعظ‌طبسی و خیابان آیت‌الله شیرازی به نام «آیت‌الله واعظ‌طبسی» و ایستگاه واقع در میدان شهدا به نام «شهدا» (تلاقی سه خط قطارشهری) نام‌گذاری می‌شود.

نام‌گذاری معابر فرعی به نام شهدا

همچنین براساس این لایحه، در منطقه‌٣ معبر فرعی شهید ابراهیمی‌۴۱ واقع در بولوار طبرسی با حفظ شماره به نام «شهید مهدی انگیزه»، منطقه‌٨ معبر فرعی امام‌خمینی(ره)‌۶۸ واقع در بولوار امام‌خمینی(ره) با حفظ شماره به نام «شهید جعفر اذانی»، منطقه‌٩ معبر فرعی شهید رضوی‌۳۱ واقع در بولوار پیروزی با حفظ شماره به نام «شهید غلامرضا احمد» نام‌گذاری می‌شود.

تاکنون بودجه مصوب شهرداری سال ۱۴۰۳، نتوانسته تایید هیئت تطبیق فرمانداری را بگیرد

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری، مشارکت‌ها و مسکن شورای اسلامی شهر مشهد گفت: متاسفانه تاکنون با وجود کم‌کاری دوستان بودجه مصوب سال ۱۴۰۳ نتوانسته تایید هیئت تطبیق فرمانداری را بگیرد که این تاخیر در تایید نهایی امور مالی شهرداری خلل ایجاد می‌کند. 

در ادامه این جلسه مجید دبیریان در تذکری به شهردار اظهار کرد: جناب شهردار مطابق ماده ۲۶ آیین‌نامه مالی شهرداری‌ها، مسئولیت تنظیم بودجه برعهده شهرداری است که شهردار بودجه را تنظیم و ارسال و شورا نیز مصوب کرده و برای تایید نهایی به فرمانداری ارسال شده است.

وی افزود: متاسفانه تاکنون با وجود کم‌کاری دوستان بودجه مصوب سال ۱۴۰۳ نتوانسته تایید هیئت تطبیق فرمانداری را بگیرد که این تاخیر در تایید نهایی امور مالی شهرداری خلل ایجاد می‌کند. شهردار دستور ویژه دهند و فردی را برای تاییدیه و رفع ابهامات بودجه شهرداری در هیئت تطبیق مامور کنند.

در ادامه موسی‌الرضا حاجی‌بگلو، سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در تذکری عنوان کرد: ما بودجه را تصویب کردیم و به کمیته انطباق ارسال شده، اما کمیته ابهام گرفته و برگشت خورده که ما دوباره اصلاح کردیم. با این وضعیت ابلاغ بودجه به نیمه دوم یا انتهای اردیبهشت می‌رسد، بنابراین الان تمام هزینه‌کرد‌های شهرداری خلاف قوانین و مقررات است.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهید مشکلی ایجاد نشود، الان باید یک دوازدهم یا دو دوازدهم ابلاغ شود تا شهرداری کار خود را انجام دهد. الان بودجه مصوب نداریم که شهرداری براساس آن کاری انجام دهد. یکی از اشکالات اساسی ما این است که در هیئت تطبیق از موضوعات فنی و کارشناسی ما نیز مطلع نیستند. امیدواریم فرماندار فکری برای این موضوع کرده و از متخصص استفاده کنند.

در بخش دیگری از جلسه هاشم دائمی، عضو شورای اسلامی شهر مشهد در تذکری به هیئت‌رئیسه تصریح کرد: ما در اسفند طرح سوال از شهردار را به ثبت رساندیم، اما چون در آستانه استقبال از بهار بود، مهلتی به ایشان دادیم که پاسخ ما را بعد از فرایند استقبال از بهار بدهند. مهلت قانونی طرح سوال از شهردار دو هفته است.

وی اضافه کرد: من به هیئت‌رئیسه انتقاد جدی دارم که طرح سوال را بعد از گذشت یک ماه و نیم در دستور کار این جلسه قرار ندادند و هیچ پاسخی از سمت شهردار و تیمشان به شورای شهر انعکاس پیدا نکرده است. طرح سوال حق قانونی اعضای شورا است و باید در مهلت قانونی آن نسبت به این موضوع توجه جدی شود. رئیس شورا باید در این زمینه از شهردار مطالبه کنند.

لایحه رونق بخشی به فضای تجاری ساختمان شمس تصویب شد

براساس این لایحه به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود نسبت به واگذاری واحد‌های تجاری مجتمع تجاری و اداری شمس واقع در عرصه میدان شهدا بر اساس قیمت کارشناس رسمی دادگستری و به صورت نقد و اقساط با کارگزاری اتحادیه صنف ساعت مشهد و پرداخت ۲ درصد از قیمت فروش واحد‌های تجاری به عنوان حق کارگزاری به اتحادیه مذکور، طی مدت ۲۴ ماه اقدام کنند.

نحوه واگذاری به شرح زیر است که حداقل ۲۵ درصد از واحد‌های تجاری تا ۶ ماه پس از انتشار فراخوان به صورت رصد نقد و الباقی طی اقساط ۴۸ ماه، حداقل ۵۰ درصد از واحد‌های تجاری در ۶ ماه دوم پس از انتشار فراخوان به صورت ۴۰ درصد نقد و الباقی طی اقساط ۴٨ ماه و حداقل ۷۵ درصد از واحد‌های تجاری در سال دوم پس از انتشار فراخوان به صورت ۴۵ درصد نقد و الباقی طی اقساط ۴٨ ماه واگذار شود.

همچنین با پیشنهاد حجت الاسلام منصوریان قرار شد ١۵ درصد کل واحد مجتمع شمس الزاما به اصناف فرهنگی تعلق گیرد.

همچنین محمدرضا قلندر شریف در پاسخ به این لایحه با اشاره به مناسبت‌های این هفته و هفته گذشته و ضمن گرامیداشت آنها اظهار کرد: تبریک به مناسبت روز سپاه پاسداران و تشکر ویژه به منظور تحقق وعده صادق و گوشمالی کوچکی که انجام دادند.

وی افزود: زیست بوم رسانه بنا به دلایلی به تاخیر افتاد و درحال حاضر سرای هنرمندان واقع در کوهسنگی به این منظور تعریف شده است.

شهردار مشهد در خصوص علت مخالفت با واگذاری مجتمع تجاری میدان شهدا به طلافروشان بیان کرد: علت عدم موافقت ما با این موضوع است که طلافروشان درخواست ساخت کارگاه‌های طلاسازی در این مجتمع را دارند و باتوجه به خطرآفرین بودن این کارگاه‌ها و قرار گرفتن مجتمع در یکی از مهمترین بخش‌های شهر، به مصلحت نیست. همچنین طبقه منهای یک شهدا با همکاری کمیسیون فرهنگی و معاونت اقتصادی مصوب شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->